pondelok 30. decembra 2013

Aukro

Neška veľki dzeň ľudze. I oholil som še i išol mi še ostrihac, abi mi nevipatral jak dajaka Godzila zos Japonska. Ľudze dobre, povim vam tak, že to, co še mi neška stalo, to čista vichodňarčina jak oči. Idzem ja do holički, naj kukne na totu moju hrivu. Otvorim dvere a ľudze tam vriskaju jak zbešnete. Co ja znam, co im tam kto robil. (Jaj, vedľa je zubárka.) Holička zavira sklep, že še neda, bo nema čas a muši i ona žic. Ta, bulo mi smutno.

Ale nevadzi. Sluchajce, co še mi stalo vecka. Idzem po sidlisku, vonka počasie jak na veľku noc a šicko še topi. Holičstvo otvorene. Patrim tam, čujem dajake hlasi. Dojdzem tam a šednem sebe na zadok. Vof radiu idze špivanka od Martina Kittnera. Už len chibuje, abi viter dul. Vtedi bi som mohol povedzic, že to čiste Košice.

Chlop vedľa mňa šmerdzi jak dajake pijane praše, co spadlo dakdzej do jarku. Vibere zos kešeni ploskačku a ponúka me. Slovami daco take, že tu máš a vipi.

„Ja nemožem. Sľubil som mamke, že už nebudzem lokac palenku. A kebi som porušil sľub, pojdzem do pekla.“ hutorim.

„Co ši šaľeni? Šak to ne paľenka.“ hutori a ruca do seba tostu gutu.

„Hej, to citrokola, bo ja glupi.“ hutorim.

„Na Mariána Kotlebu!“ riči a ľabe toten životabudič.

„Na toho fašistu? Ic stadzi!“ pohutorel holič.

„Jaki fašista? Šak to naš ocec vlasci, konečne degeše zdehnu.“ rumázga chlop.

„Ic do rici. Kto ma sluchac tote tvoje spletanini?“ vriska na neho holič.

Chlop idze zos holičstva nadavajúc a každému bešeduje, že umre.

„Jak ostrihac?“ pita še me kadernik a ja mu hutorim, že tak, abi som še ľubil dzifčatam.

„Ta dobre, budzeš jak Michael Jackson.“ hutori.

Ešči ani nezačal a už viruceni chlop došol ku nám i zos dajakim kumpánom.

Vicahli zos kešeni borovičku a ľabu.

„Nechcete?“ pita še holiča a on hutori, že ne.

„Ta čom ne?“ dotknuto hutori chlop.

„Ta bo ja striham ľudzi. Kebi mi bul spiti, porežem ich a oni zomru na otravu krevi. Toto mi treba?“ pita še toho chlopa a on kuka von oblokom. Daco ho tam zaujalo.

„Znace co, chlopi? Ja minule, dakdzej vof karčma U mrva, kedz ešči fungovala, vidzel jeden časopis. A tam znace co bulo?“ pita še nas a mi neznali. Co ja znam, co kuka tota kreatura jedna.

„Tam bula reklama na dvacec spreje za dvacec šejsc eura. Ale kedz ich do seba nastrikace šicke, do dzešec minuti sce spite jak švine. Vecka stači isc urobic štiri kroki a už trežvejece.“ hutori tote svoje skusenosti.

„Ta neverim.“ hutori chlop vedľa neho. Vicahol pollitrovku a namiesto raňajkov pije.

„Ale važne, má pravdu. Ja take vidzel na aukru. Chcel mi kupic bratovi na vianoce, ale rodziče mi povedzeli, že ne.“ hutorim im.

„A dze ši to vidzel?“ pita še me zos naďejou vof šercu.

„Ta na aukre.“ hutori chlop.

„Ta ci pana.“ zapina telefon a hľeda.


Možno hľeda i doteraz. Ľudze su šalene a glupe.

1 komentár :

Subscribe To Our Newsletter

Sign Up Now To Get Free Pro Tutorials About Search Engine Optimization, Blogging Guide, Making Money Online, Giveaways and Much More. It's 100% Free!

We Hate Spam! Really, It's terrible and we never do it.

  1. Požiadajte o pôžičku s NOVA GLOBAL FINANCE za 3% úrokovú sadzbu

    Či už chcete oživiť svoj životný štýl alebo máte nečakané výdavky, pôžička od NOVA GLOBAL FINANCE je nákladovo efektívnym spôsobom, ako to uskutočniť.

    Finančné prostriedky spoločnosti Nova Global sú flexibilné: môžete si požičať od tisíc (1 000) do 20 miliónov EUR a s vhodnou dobou splácania v rozmedzí od 1 roka do 30 rokov. Ponúkame komplexnú škálu osobných pôžičiek, obchodných pôžičiek, pôžičiek na bývanie a pôžičiek na konsolidáciu dlhov, ktoré je možné prispôsobiť tak, aby vyhovovali vašim meniacim sa potrebám a okolnostiam pri úrokovej sadzbe 3%.

    Čo si dostal:
     Okamžitý prístup k vašim finančným prostriedkom po schválení
     Konkurenčné úrokové sadzby
     Flexibilné podmienky splácania
     Schopnosť rýchlejšie splácať pôžičku (mimoriadne platby znižujú kapitálovú výšku pôžičky)
     Jednoduché schválenie, ak požadujete ďalšie prostriedky
     O pôžičku môžete požiadať na svojom vhodnom mieste a čase

    Ako použiť:
    Žiadosť o pôžičku je rýchla a ľahká! Firmy alebo jednotlivci, ktorí majú záujem požiadať o pôžičku v spoločnosti Nova Global Finance, a požadujú viac informácií o tom, AKO PODÁVAŤ PRIHLÁŠKU, by mali POSLAŤ E-mail na (novaglobalfinances@gmail.com) ALEBO kontaktovať Camillu Karlsenovú na whatsApp: +31642117819, kde získate ďalšie informácie a ústne brífingy. Podmienky & podmienky.

    Camilla Karlsen
    Hlavný úverový manažér

    OdpovedaťOdstrániť