sobota 4. januára 2014

Bojovni Jan je ajťak

Bula raz jedna firma, co hľedala správcu sistemu. Vof novinkoch, vo večerniku, co kupil za poldeci borovički, vidzel chlop inzerat. Nebuzeme z toho robic tajomstva. Ja vam povim i meno toho chlopa. Bul to Bojovni Jan. Švárni šuhaj zos mislenim dobi neolitickej. Co vam treba vecej bešedovac. Glupota ho stretla už v bars kratkom veku a exponenciálne stupala. Ono to tak dajak biva, že trhovi kapitalizmus a ľudska debilita še až nezdravo pricahuju. Jak dzivče a chlop.

I išol skušic, či ho neprijmu do tej firmi. Nebudzem hutorec, co to bula za firma. Idze o firmu Spravujemedatajakuidiotochnadvore. Kedz mi neverice, popatrice do totoej guti, dze napisane šicke firmi. Taže do www.sex.as.

Podmienky prijatia do zamestnania:

spoločenske predpokladi
Flexibilni
Spoločenski
ne glupi
kus i vipic naj zna
naj neni trasoritka
naj nešedzi furt vof karčme abo na peci
naj še zučastňuje červenej čiapočki a vlka

technicke schopnosti:

naj sebe zna zapnuc zips na gačoch
naj nemľaska jak šviňa, kedz jeme
naj še češe

IT schopnosti:

apache1
IIS
Makar Čudra
LDAP
Windows Azure
linux
php3
mysql
Oracle8
windows
kable, počitače,
C plus plus
DC plus plus
jawa
tranzistor
T602

Poslal im svoj životopis zos charizmatickou fotkou charmandera a čekal. Do pejc minutoch mu brindžil telefon jak šaleni.

„Vi sce pan Bojovni?“ ozvalo še vof telefone
„To ja. Kdo tam?“ neistim hlasom rumazgal toten chlop.

„Tu Feri zos Ďurka. Sluchaj, ti ši nam posielal životopis a mi ce chceme. Dojdzeš na pohovor? Bo bars me zaujal CV.“ hutorel chlop.

„Ta to dobre. Kedi mam dojsc? Ale ne teraz, bo teraz idze vof telke pokemon.“ hutorel Jančo Bojovni.

„Ne, co ši spiti? Šak teraz je dzešec hodzin večar. Ta rovno jak vstaneš, ta dojdzi.“ hutorel mu chlebodarca.

„Ta dobre.“ povedzel Bojovni Jan.

Bojovni Jan ľehol do posceli a drichmal. Snivalo še mu o kauflande, princovi Bajajovi, tescu a Nostradamusovi.

Abi to bulo zaujimavejši, on do sebe rucel das tri deci slivovici. Vecka do sebe narucal das tri baliki žuvačkoch a šmerdzel jak šviňa, kedz ju idu dobic na šmerc, abi už konečne zdehla a šicke še možu nažrec.

Prišol Bojovni Jan do totej veľkej budovi.

„Nalejeme vam kavičku, čaj, abo džus zos čerstvej mäti?“ opital še ho jeho potencionalni šef.

„A dajake čučo bi nebulo?“ odpovedzel, abi ukazal, že je na úrovni.

„To až vecka. Sluchajce, pan Bojovni. Ja vam daco povim. Co znace o linuxe? Bo mi tu das dvacec serveri mame na debiane a dzešec na fedore. Povidzce mi daco o linuxe, co sce robeli a tak.“ rozhovoril še chlebodarce.

„Ta znace co? Linux je opensorc. To znamena, že je zadarmo, kebi sce neznali. Inak je hrozne zli, bo je zadarmo. Co bezpečnosc? Znace co? Ja raz mal veveričkovimail nainštalovani u mňa doma a nemal som ani internet a chodzeli mi tam spami. Co to za bezpečnosc? Co im bavi? Taže ja zos linuxom šicko znam. Znam ho zapnuc, vipnuc, i hri tam znac zapnuc a povim vam ešči daco. Ja minule nainšaloval WINE! Ta som dobri abo ne som dobri?“ zbrechal še Janču.

„A co správa linuxu?“ bol nedočkavi toten jeho šef.

„Jaka sprava? Šak raz je na počitaču vľavo a raz vpravo. A kedz tam neni eset, ta raz idze virus sprava a druhi raz zos ľava.“ povedzel svoj odborni viklad o problematike.

„Dobre. Co webove stranki? Znace konfigurovac Apache abo Tomcat? Abo dajake ine webove serveri?“ usmievavo še ho opital.

„Ta ja raz hral world of warcraft a pisalo mi, že mam dac cichši, bo ľudze nečuju vof televizore špivanki. Ale ja som še nedal. Ja nechcem patrec na špivanki!“ hutorel po cihu chlop.

„A co programovanie? Vof čom znace programovac?“ opital še ho chlop.

„Ta vof komenius logo. Tam mi raz napisal, abi koritnačka urobila krok do ľava. A ešči znam pisac na tabuľu.“ poznamenal svoje chrabre schopnosti.

„Sluchajce a na jakim portu beži http a ftp a ssh?“ opital še ho šef.

„Port? A to ca za guta? Ja dumal, že še opitace koho mi rozbil vof Hirouse.“ poznamenal po cichu dzivotočnik.

„A co peneži? Keľo?“ hutorel šef jak vipľeskani.

„Ta veľo, bo ja mušim i najesc še, i vispac, i do kina isc, i frajerku mac, i do karčmi isc a ešči i investovac na burzu, abi mi zničil bitkoini. Bo to plane a hlavne falošne a neprave.“ povedzel uchadzač.

Za dzešec dni už šedzel vof roboce a bral dva tišic eura mesačne. Bojovni Jan to skratka vedzel.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára