nedeľa 21. decembra 2014

Verní pomocníci (2/2)

  1. Randenie

Randenie je príjemná časť života, keď sa človek predvádza, aby niekoho zaujal. Ide o to, že každý to máme inak. Sú situácie v živote, kedy sa cítime uvoľnene a zaujmeme toho druhého človeka niečím zvláštnym. Páčilo sa mi zopár stretnutí s dievčatami, kedy sme si vymenieňali knižky. Alebo úplná romantika je, keď dievčaťu čítate Oscara Wilda a neviete prekladať text. (Resp. keď si vymýšľate, čo tam je.) O to však nejde.

Sú situácie, kedy si človek s tým druhým sadne a kedy nie. Keďže táto doba. Vlastne nie, inak. Keďže ľudia v tejto dobe potrebujú výsledky, sú úplne mimo z toho slova, že rande. Rande je stretnutie dvoch alebo viacerých osôb. Isteže, je lepšie, keď sa vzťahy s ľuďmi utužujú a vývijajú. Ibaže veľa ľudí sa hrozne nudí a potrebuje sledovať ako sa vývijáju osudy druhých.

Poviem to úplne sprosto. Idem s nejakou babou von a pokiaľ sa s ňou nevyspím, tak som looser. (Inak, po pravde, nie je to bohvie čo. Ísť s niekým von a vyspať sa s ňou.)

Ja inak nechápem ako si niekto dovoľuje otvárať hubu ohľadom toho. Však každý tak nejak vie, čo má robiť. Isteže, idete von s niekým a chcete ho zaujať. Pokiaľ mu začnete rozprávať štipľavé príbehy zo svojej minulosti typu: „Moja bývalá mala taký výstrih ako ty a ja som sa vtedy olial pivom ako teraz.“ a tá dáma vám naleje obsah svojho žalúdka do ksichtu, nedivím sa. (Ibaže toto je už tak trošku surovosť, keď si potrebujete ukazovať niečo a súťažiť s tým druhým, kto má bujarejšiu minulosť.)

Ďalšia vec je to, že rande sa prakticky od obyčajného stretnutia nelíši. Teda je tam zopár iných vecí. Napríklad, že aspoň raz za čas si umyjete vlasy a oholíte sa. Potom však prídete do štádia, že prečo sa takto nesprávať a neobliekať aj pravidelne.

Randenie sme všetci zažili všelijaké. Bolo také, kedy sme šli domov zamilovaní po dušu, plní všetkého pekného. Isteže to bolo aj také, že sme prišli domov a mali sme si chuť naliať aspoň pol litra orechovice do gágora, lebo toto jedndoucho nebolo reálne, čo bolo.

Ono je to viacmenej také isté, ako keď chodíte nejaká skupina na pivo. Niekedy príde voľakto zaujímavý a časom sa stane vašim kamarátom. Inokedy príde niekto neskutočne protivný a začne vás urážať svojou existenciou. Typickým príkladom sú novodobí historici. Takí, ktorým magisterský titul je nič moc (lebo humanitná veda nie je veda a takisto je to len hranie sa na vysokoškolákov), ale keď v nejakom pofidernom plátku napíšu, že Ježiš Kristus a Rasputin spolu zastrelili Senecu, už o tom hovoria, že to je pravda. (Ale o tom inokedy, na to sa teším ako si na takej intelektuálnej masturbácii zgustnem.)
Vráťme sa ale k randeniu a k tým dobrodušným rečiam.

Situácia: Spoznal som skvelú babu a včera sme sa boli prejsť za mesto a spolu sme šli domov vlakom. Bolo to skvele, voňala po broskyniach a zaspala mi na ramene.

Prichádza ten, čo mi veľmi pomôže: No, veď jej zavolaj! Zavolaj jej a povedz, že si to s ňou chceš zopakovať! Čo ak ti ju preberie niekto druhý? Pamätaj, že okolo každej atraktívnej ženy sa točí obrovské množstvo chlapov!

Neviem, síce ktorú kapitolu Maxima E Matkina alebo iných sračiek (sorry, na toto iný termín slovenčina nemá a vulgárny byť veru nechcem) čítal dotyčný. Pre všetkých živých bohov na tomto svete, už sa ľudia spamätajte a prestaňte ma vytáčať! Ja neviem, kde vy všetci beriete ten názor, že žena je nejaká zver, ktorú treba loviť!

Však je to človek, citlivá bytosť, ktorá potrebuje to isté, čo vy. Objať, rozosmiať, pochopiť, usmerniť, chytiť za ruku (a to je jedna z najkrajších častí randenia) a podobne. Isteže, existujú takí ľudia, čo sú prelietaví. Ale to nebudem ani rozvádzať. Pokiaľ niekto poterbuje pozornosť a ešte od niekoho iného stále, takého človeka je mi úprimne ľúto. Ja som dosť kúzelná osobnosť a, aby som ja svoj čas a energiu míňal na nejakého zakomplexovaného truľa?

Inak, tieto bravúrne reči sú veľmi duchaplné. To len tomu, komu radíte, dávate najavo, že je úplný úbožiak a nemá na to, aby mal takú atraktívnu ženu. Viete, kde je celý problém? Vysvetlím po druhej situácii.

Situácia: Rande nedopadlo dobre. Jednoducho ste si nesadli.

On: No jak bolo?
Vy: Nič moc. Máme iné vlnové dĺžky!

Ok, napíšem to inak, nie tak ezotericky.

On: Ako bolo?
Vy: Nič moc. Jednoducho sme sa nemali o čom rozprávať.
On: To je tým, že si teoretik! A nevieš ako na ženy! Si neschopný a v živote si nič nezažil! Skús to ešte nejako napraviť.

Pre kristove rany! Ja vám niečo o tom Ježišovi poviem. Mne je vážne ľúto, že taký skvelý človek ako Ježiš Kristus sa nechal ukrižovať kvôli takýmto ľahtikárom. Vážne, keď si uvedomíme, čím všetkým si Ježiš prešiel a musel trpieť kvôli obmedzeným egocentrikom. Mne je ho vážne ľúto.

Preto všetci, ktorí máte podobné rady, skúste si tiež zatĺcť klince do ruky, pred tým ako budete mať tú neuveriteľnú túžbu niekomu pomáhať. Hádam chápate, čo svojou aktivitou dosiahnete. Myslíte si, že tomu človeku pomôžete? Áno! Vy si to naozaj myslíte! Gratulujem vám k obrovskej citlivosti. Zaslúžite si diplom „Empatik roka.“

Viete, čo je vždy zaujímavé? Poznáte pravdivé príbehy takého typu:

„Jój, ja som s ňou bol 4 roky, z toho ja som ju nikdy nemiloval! Už, keď som ju pred 5.timi rokmi spoznal, znenávidel som ju. Furt bola konfliktná, aj počas nášho vzťahu! Donútila ma, aby som jej spravil 3 deti a teraz ich mám vychovávať! Ja neznášam taký život.“

Ale keď príde na randenie, on je ten prvý, čo vám bude radiť, čo máte robiť! On je presne ten, ktorý vám bude hovoriť, že ste teoretici a, že zmýšľate romanticky alebo iné hovadiny.

Hádam netreba vysvetľovať, kde je problém. Ešte je tu jedna maličkosť: Všimli ste si, že títo ľudia nemajú kamarátov?

Záverom:

Milí, drahí pomocníci!

Veľmi vás prosím, aby ste ma svojou existenciou neurážali! Ja mám skutočných priateľoch a ľudí, ktorí ma naozaj niekam posúvajú. Ibaže vy to nie ste a nikdy nebudete. Pokiaľ potrebujem pomôcť, poviem to ľuďom, ktorí sú mi blízki a na ktorých mi záleží.

Ja za to nemôžem, že vy nemáte kamarátov a vaše ego ich ani nedovolí mať. Prosím vás, prestaňte mi zasahovať do života a practe sa odo mňa na míle ďaleko! Pokiaľ vás stretnem a budete mi radiť, ja vás poprihlasujem na kdejaké zoznamky, kde ľudia potrebujú vašu pomoc! Ak potrebujete byť žiadaní, ja vám tak umožním, ale mňa otravovať svojimi rečami nebudete.


Hádam všetci ľudia, čo ma poznajú, majú o mne mienku, že som dosť vyrovnaná osobnosť, ktorá objavila šťastie. Vzťahy, ktoré si budujem s ľuďmi sú na dosť vysokej úrovni. Vy, drahí, egocentrici, nebudete ma okradať o to šťastie, ktoré je okolo mňa.  

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára