utorok 29. novembra 2016

Bars glupa nalpa

Dze bulo, tam bulo, bal raz jedna guta. Tota guta bula mesto, dze še odohral toten pribeh. Stalo še to v mesce Ľudvikov dvor.

Tam bula jedna dziva šviňa, co ju zarezali. Ona zos lesíka jedľového chodzila ľudzi žrec. Potom prišol jeden chlop od Budkovcoch a štrelil ju do brucha. Šviňa zdehla ranou od puški. Mesto si dalo do erbu podobizeň chlopa, co to vikonal.

A tak še točilo mesto ďalej. Ľudze še narodzeli, žreli, do školi chodzeli, lapali patkane a ľubili šumne dzifčata. Ale ne tote glupe nalpi, ale take skromne dzifčatka, co mali namiesto dôležitosti aj normalne životne hodnoti.

Jedného dňa, tam za kovačovim domom, še volala jedna šviňa Margita. Teda takto. Bul dom, dze bival kovač a toten kul železo, zbrane, oblički, vojenske knižki a teóriu šickeho.

Vedľa v dome, dakdzej u sušedoch bival jeden pňak. On bul kosec. Kosil luki a polia a dakedi skoro odkosil nohi svojej nastavajucej. Však sranda, ne? Čom toti ľudze, co chcu furt srandu nestrčia svoj pohlavni organ do zastrčki a zavolaju do elektrikarni, naj im daju vecej prudu? Veľmi bi svetu pomohli.

Toten pňak ľubil Margit. Margit bula jeho šviňa vof chlievu. Žrela pomije, burgiňu, volske oka a kremeše od dzifky. Šviňa bula jeho poklad, jeho jód. On šviňu karmil tim, co jeho dzifka uvarila. Znace, jak to bulo? To dzifče še volalo Rusalka. Ta ona še inakši volala, ale raz vo vlaku si rozpuscila vlasi a dakto na ňu patrel, že „jééé, ti vipatraš jak Rusalka.“

Rusalka varila obed ocovi. Ona uvarila polivku, rizki, kompere zos kolbasou, jelito, slaninu i tlačenku zos octom. Ale tiž pekla. Pekla vakarki, šutemini a guta zna co šicko. Jej ocec nescel žrec jej veci. Bo jemu stačila skora od kolbasi. A tak šicko to žrenie daval šviňom. Teda iba jednej šviňi, Margit.

Margit mala obličaj netvora, žrela šicko. Patkane, muchi, sviečki, ambreli, vodu z prački, ale i kompere, burgiňu a zeler. Znace, co to za pohľad, kedz šviňa žere burgiňu? Kedz ju karmil toten chlop, patreli po sebe obaja. To ani Charles Bronson a Claudia Cardinale vo filme „Vtedy na západe“ na sebe tak nepatreli.

Rusalka teda plakala. Nemala rada svojho otca a macer tiž ne. Bo macer od nej chcela, abi še nepsravala jak glupa talpa. A tak še Rusalka rozhodla, že še budze spravac jak moderna žena. Abi si ju všimli.

Jak perši krok bulo to, že išla na policu. Ukazala svoju bumažku a hvari: „Dajce mi pred meno titul VIP“. Policajti jej spravili test na narkotika a nechapali, čom je negativni. Šalene ľudze.

Dzifče še rozhodlo, že chce frajera. To preto, abi jej tote 4 kamaratki zavidzeli. Budze s nim 2 tiždne a vecka ho necha, abi každemu mohla hvaric, jaki je život komplikovani. Ach, tote ľudze.

A tak išla do karčmi. Oblikla še jak kebi išla do doktora a sadla v karčme. Prišol ku nej čašnik a pita še jej, co chce.

„Co sebe dace?“ opital še. Vof spocenej košeli a smradze po cesniku bol neodolateľni.

„Fešák moj, ja bi som si dala niečo pikatne.“ žmurkla po nim.

Chlop došol za chviľu zos vodou vo fľaši od kvašnich uhorkoch.

„Ta tu mace vodu od kvašnej juški, bars štipala. A tu mace kapesnik, bo mace dajaku gutu vof oku.“ a dal jej to tam.

Ona še napila totej kvašnej guti a šicke čereva jej ožili.

„Jój, zlatko moje, ja zaplacim.“ povedzela mu a hrabala a zohinala še, abi ju mohol lapic za ric.

„Coši šalena. Však aspoň mi dakto vipil vodu, co davam do hnoja. Diki. Nehnevaj še, že ci tikam, ale kedz mi možeš bic vnučka.“

„A mace manželku?“ spitala še ho a snažila na neho hodiť toten kačaci ksicht.

„Hej, čom? Mam ju zavolac? Chceš še jej daco opitac? Napriklad, že keľo beriem rodzine pridavki na dzeci abo co?“ spital še jej.

Rusalka išla dalej. Rozhodla še, idze rozbic partiu chlapcov. Znace to. Pejc chlopoch še stretne v karčme, abi hutoreli o šejstim, že jaki je pňak. Kamaratstvo až za hrob, ale vlastne kebi še toti pňaci neohovarali, ta bi nič inakši nemali.

„Čaute chlapci.“ prišla ku nim.

„Čau svetlo mojich oču. Dovoľ mi zaveršovať ti basničku.“ riekol jeden romantik.

Slovo dalo slovo a ruka dala ruku a ona še trimala za ruki zo šickimi a šicke jej vipisovali smski o tim, že jak ju ľubia a jak ju chcu. Ona nechcela nikoho, lem chcela bic zajimava. Len dajak nemala bic pre koho zaujimava.

A tak raz pošla do autobusu a hvarela to šoferovi. Chlop sluchal Petra Stašaka zos jeho najnovšim singlom „Feri, Feri, Ďuri, Ďuri“ a ona prišla.

„Jój, čom me šicke chlopi chcu? Šak ja taka šumna, aj sebe občas zubi umijem.“ rumazgala mu do uška pri šoferovani.

„Co? Ja ci nerozumim.“

„No neznam čim to je, ale šicke chlopi me chcu. Znace.“ povedala a rozopla sebe gombičku na blúzke.

„Čekaj. Sluchaj, nechceš isc mi poobirac egreše? Dal bi som ci i dajaki penež.“ povedal jej v dobrej vôli.

„Och, vi sce še do mne zaľubil. To strašne daco? Čom totich chlopoch teľo pricahujem? Joj, asi začnem jesc chleba a budzem tučna šviňa. A to budem mať pokoj.“ hovorila.

Nahnevala sa a rozbila šoferovi tachometer. Vistupila tota trasoritka a išla še viplakac do karčmi U husoch.

Vof husoch bolo furt plno. Ľudze tam bešedovali pribehi, bulo tam veselo a tak. Iba jeden chlopčisko tam chodzel, co bul bars, ale bars svojski. Však i o tim je tota prihoda.

Rusalka došla do karčmi a hutori. „Dajce mi daco, z čeho še opijem. To net normalne, že šicke chlopi me chcu.“ plakala jak kebi pedigree pal namiesto jelita žedla.

A tak šedla k chlopovi, co jedol rizki a šalat.

„Dobru chuť bači.“ hutori.

„Ďakujem šerdco mojo.“ povedzel jej a jedol dalej. Bul to chlop po šejsdzešatke.

„Šerdco mojo?“ opitala še ho a zatvarila še tak, jak kebi jej pisčiska traktor pooral.

„Hej, šak ja tak volam šickich. I vnukoch, i dzeci, šak znaš, ne?“ a jedol dalej.

„To je strašné, dalši, co me miluje. Kedi už pridze dakto, kto me nebudze mac rad?“ vrieskala jak jelen pri ruji.

Chlop ani nedojedol, patrel na dalšich ľudzi v karčme.

„Čujece to? Tak ja som ku nej harapaščik mili a ona mišli, že ja som z nej hotovi. Ďula, Feri, Joži? To vaša dzifka? To je neuveriteľne!“

„Ako to vlastne misliš? Co ši pijana? Však ja ci možem buc stari dzedo a ti tu bešeduješ take guti?“ hovoril jej.

„Ale kedz sce mi povedzel šerdco mojo!“ bránila sa ako levica.

„Ale však to hutorim aj cirkularke, kedz do nej olej lejem!“ povedzel jej.

„No vidíte to? Jak to vlastne misliš, že ce milujem? To akože teraz mam isc do lesa, naj me medveď zožre? Tak to misliš? Že ja stare železo na odpis? Taže mi praješ smrť. Chceš, abi som zdehol? Tak to misliš, co? Čujece ju? Ona mi praje skore zdehiňanie. To je neuveriteľne!“

Išol ku baru, vžal pero a napisal jej pisanku. „zdehni si sama, ti glupota!“


A už ho nikto nevidzel. A co z ňu? Ta asi hľeda toho, co ju nebudze mac rad.

1 komentár :

Subscribe To Our Newsletter

Sign Up Now To Get Free Pro Tutorials About Search Engine Optimization, Blogging Guide, Making Money Online, Giveaways and Much More. It's 100% Free!

We Hate Spam! Really, It's terrible and we never do it.

  1. Dobrý deň, vitajte v spoločnosti Spotcap Global Loan Services, volám sa Claudia Klein, som veriteľka a tiež úverový konzultant.

    Potrebujete finančné posilnenie? Potrebujete pôžičku na rôzne účely? ak je vaša odpoveď áno, odporučím vám kontaktovať svoju firmu prostredníctvom spotcapglobalservices@gmail.com | alebo nám napíšte na WhatsApp: +4915758108767 | a mať na vašom účte pôžičku do 24 hodín, pretože poskytujeme vynikajúce úverové služby na celom svete.

    Ponúkame všetky druhy úverových služieb (osobné pôžičky, obchodné pôžičky a mnohé ďalšie), ponúkame dlhodobé aj krátkodobé pôžičky a tiež si môžete požičať až 15 miliónov eur. Moja spoločnosť vám pomôže dosiahnuť rôzne ciele so širokou škálou úverových produktov.

    Vieme, že získanie legitímnej pôžičky bolo vždy obrovským problémom. Pre ľudí, ktorí majú finančný problém a potrebujú ho vyriešiť, je pre mnohých ľudí také ťažké získať kapitálovú pôžičku od svojich miestnych bánk alebo iných finančných inštitúcií z dôvodu vysokého záujmu. úroková sadzba, nedostatočný kolaterál, pomer dlhu k príjmu, nízke úverové skóre alebo akékoľvek iné dôvody.

    Už žiadne čakanie alebo stresujúce bankové návštevy. Naša služba je k dispozícii 24 hodín denne, 7 dní v týždni - môžete získať pôžičku a dokončiť svoje transakcie kedykoľvek a kdekoľvek ich potrebujete.

    Poskytujeme pôžičky svetovej triedy 24 hodín. Pre otázky / otázky? - Poslať e-mail na adresu spotcapglobalservices@gmail.com | alebo nám napíšte na WhatsApp: +4915758108767 | & Dostať odpoveď v okamihu.

    Vaša rodina, priatelia a kolegovia nepotrebujú vedieť, že máte málo peňazí, jednoducho nám napíšte a dostanete pôžičku.

    Vaša finančná sloboda je vo vašich rukách!

    OdpovedaťOdstrániť