utorok 19. augusta 2014

Ako znížiť krvný tlak cholerika!

Uvedomil som si, že dlho márním svojim talentom. Viete, to, že som na tomto svete, to má nejaký dôvod. Som astrálny umelec a môžem komukoľvek radiť. Dôvod je jednoduchý, som tu!

Dnešná lekcia radenia prichádza o veľkolepej téme. Ako potešiť cholerika? Najprv si zadefinujme cholerika. Ide o človeka, ktorý sa z nejakého dôvodu nahnevá na určité udalosti. Napríklad, keď ho ošpliecha autobus kalužou, on nehľadá na svojich nohaviciach voľajaké ornamenty, lež nadáva na šoféra a praje mu zlé veci! (Napríklad, nech mu hlodavce zožerú uši.)

Isto vieme, že cholerik je veľmi nebezpečný človek pre okolie! Ale najviac pre vás, lebo len vy sa stretávate s cholerikom! Nikto iný! Iby vy jediní! Posaďte sa na svoje zadky a počúvajte rady ako pomôcť cholerikovi prekonať hnev!

Prinášam 5 základných dôvodov ako potešiť chrabré cholerikovo srdiečko!

Bod číslo 1: Ukážte mu slniečkový pohľad na vec:

Uvediem príklad. Povedzme, že ste na obede, kde si Cholerik napcháva brucho. Ale vám sa omylom stane, že mu buchnete do piva (aj keď je o 3 stoly od vás) a obsah tekutiny mu zafarbí jeho klín. Čo v takom prípade robiť?

Z nejakého dôvodu začne rumázgať a ryčať ani divý tur. Vy sa v takom prípade musíte priblížiť k jeho osobe a povedať mu. „Veď sa usmej!“ Ďalší priebeh komunikácie budem uvádzať formou dialógu.

On: Čo sa mám?
Vy: Usmej sa! Pozri sa ako vonku vonia jasmín!
On: Prosím?
Vy: Aj slniečko zasvietilo! Nebudeme si kaziť deň nejakým pivom! Veď ešte sú aj iné značky a hlavne, prečo sa rozčuľovať? Pomôže ti to?

Bod číslo 2: Utešte ho, že nie je jediný na svete, ktorému sa voľačo stalo.

Predstavte si situáciu, že bicyklujete. Ste voľakde mimo všetkého, došla vám voda, muchy na vás útočia a z kolesa máte osmičku. Cholerik ryčí sťa by jeleň v ruji a preklína každého na svete. Teraz prichádza vaša chvíľa! Utešte ho!

On: Bodaj by to guta ulapela! Taký drahý bicykel a teraz kým prídem domov, bude neskoro a nič nestihnem!
Vy: Vieš, v Afrike deti hladujú. Myslíš, že tvoj bicykel je najväčší problém?
On: Čože?
Vy: No, zober si to tak! Vždy sa má niekto horšie ako ty! Čo ľudia, kde sa konajú boje alebo deti, ktoré hladujú? Alebo zvieratá v útulkoch!

(Prosím, poriadne sa na to pripravte a najväčší dôraz dajte na tú poslednú vetu! Neostýchajte sa používať zdrobneniny.)

Bod číslo 3: Prezraďte mu, čo ste dnes robili

Situácia je nasledujúca. Je polovica decembra, všade ľad a idete po ceste. Zrazu cholerik spraví akrobatický, kaskadérsky kúsok a leží na zemi totálne zničený.

On: To nie je normálne! Do čerta!Dúfam, že nemám nič zlomené.
Vy: Dnes som si robil párky. Zobral som párky, hodil som ich do vriacej vody. Kúpil som si horčicu a rozmýšľal.
On: Pomôž mi, postaviť sa na nohy!
Vy: Počkaj, ja neviem, či to bola obyčajná alebo kremžská horčica. Čo myslíš?

Bod číslo 4: Dajte mu pocítiť, že je nepotrebný

Situácia na vysokej škole. Píšete seminárnu prácu z erotického predmetu (napr. „Vyhľadávanie a spracovanie informácii“). Prídete na skúšku a vyučujúca na vás začne hádzať otázky, čo ste v živote nepočuli a povie vám, že ste veľmi sklamali jej srdce. Mali ste sa viac učiť a všetky tie kecy. Cholerik dopadne podobne!

On: No to si zo mňa robí dobrý deň! Ona po mne chce, aby som jej vysvetlil, čo je folksonómia a čo je citačný obraz dokumentu! Celý semester sme si klikali po obrázkoch a hovorila nám, že to je sémantická závislosť informačnej vedy.

Vy: Mal by si byť rád ako si dopadol!
On: Čo prosím?
Vy: Vieš, ona má pravdu. Si absolútna nula a nič si v živote nedokázal! Ona už má za sebou toho viac.


Bod číslo 5: Vaša bolesť je väčšia ako jeho

Rozišiel sa s dámou a je z toho smutný.

On: Prečo to skončilo? Veď to bolo také skvelé!
Vy: Ale nieže začneš nenávidieť ženy! Osud prírody má pre každého iné pravidlá!
On: Čože?
Vy: Vieš, to nič nie je. No, to ja som raz miloval učiteľku na strednej škole a 3 roky som s ňou mal vzťah! Ibaže som jej to nikdy nepovedal! Tak, kto je na tom horšie? Nemáš právo a dôvod byť smutný a celkovo, lezieš mi na nervy.

Keď by ste mali so scénarom problémy, naučte sa spomínané rady úplne naspamäť! Na copyright si nepotrpím. Reakcie cholerika netreba uvádzať, lebo určite naplníte jeho hruď šťastím.



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára