Hradi, ta
tam bars šumne pribehi še odohrali. A ja vam povim pribeh o laske,
bo to taki pribeh, že vichadza zos šerdca. Kebi mi to zažil,
povim, že vichadza zos mojeho šerdca, ale vichadza to zo šerdca
hradu. Je to kus o tureckej laske. Dzifče še volalo Fatima a chlop
Omar.
Daco sebe
povime o totich turkoch. Už samotni spisovateľ Jaroslav Hašek na
nich vof Švejkovi upozorňuje, bo podľa ľudzi tam, to pohanske
psi. Ale nevidzim teľo do problematiki, ale povim vam, že Turkoch
sme nemali radi, bo oni nas ničili a hubili a nedovolili nam
bešedovac po slovenski. Plane tote turecke šviňe, skoro jak
maďare, ale ne až teľo.
Turci še
stretli s kadzejakou čvargou aj vof bitke pri totim Mohaču. Bars
sebe nepamätam kedi to bulo, ale dajak dvacec šejsteho augusta vof
roku 1526. A pri totej bitke še do slovenskej, ale i do maďarskej (
i kedz to naši historici nechcu priznac) historie zapisal bars veľki
rod, rod Zapoľskich. Šak pamätace tote hodzini dejepisu, ne? Janči
Zapoľski a jeho vpliv na šicko.
Ale Janiho
ochabme, naj sebe odpočiva vof totim pokoju. Ikonou tohto pribehu je
Števo, abo Pišta. Kedzže som ťažki nacionalista a narodovec jak
repa, budzeme mu hutorec Istvan. (vislovuj Ištvan.)
Istvan bul
bars veľki chlop, za svoje odvažne skutki, nehu a dobrodružstvo
pri obžinkoch, získal trenčianski hrad. Znace, dze je? Ne? Ta
použice internet, najlepšie cez atlas.sk.
Štefan
Zapoľki raz išol do Turecka. Ale ne na nakupi, jak teraz še chodzi
do Poľska, on išol bojovac, bul taki wermacht zos 15. storočia.
Vžal sebe kus borovički, dzešec kilo visočini a išol. Ešči mal
dajaku šekerku a možno i daco jak mušketu. (Akurat, že mušketi
prišli do historie kuščičko neskôr. Ale kedzže sme jak z romanu
Dana Browna, šicko možne, i to, že vžal bazuku pod to ritierske
brnenie.)
No a jak tak
išol, ta prišol do Turecka. Ľudze patreli na neho jak zbešnete a
on bojoval vof dajakej bitke. Bojoval bars statočne, dokonca i tote
jeho purigače poznali paru razi stredovek a vecka prišol k dajakemu
chlopovi.
„Idzeš me
zabic?“ opital še ho turecký vojak.
„Ta coši.
Idzeme bavic Vadi-nevadi.“ šmejal še chrabri Istvan a zapichol
ho.
A tak
objavil i dajake dzifče, co vžal sebe do otroctva a až do Trenčina
ju vžal. Tam mušela umivac grati, garadiče a občas i pokrovce abo
skrine čistiť. Ale ne zos Diavou, len tak, jak prišlo. To dzifče
bulo šumne, šak Turki su calkom šumne. (Ne, neidzeme googliť.)
Jaj, volala še Fatima.
Ibaže jej
šerdco patrilo Omarovi a toten neznal keľo bije. Hľedal ju jak
šaleni po calim Turecku. A Turecko je veľke a vtedi še cestovalo
iba na koni, ta to mal cežke. Skratka a dobre, Omar nemal na to
schopnosci, abi použil rocket science, jak daktori chlopi teraz.
A tak še
dakedi doznal, že Fatima je dakdzej vof Trenčine a išol. Vžal
sebe koňa a uhaňal jak šaleni a došol až k Istvanovi.
Istvan ho
prijal ako svojho rodneho brata.
„Ta co
chceš?“ opital še ho Istvan.
„Ta šak
dzifče, co ši pijani?“ odpovedzel mu Omar.
„Ale šak
ona je moja trofej.“ hutorel Istvan a šmejal š.
„Nespletaj
še! Co mam zrobic, abi ši mi ju dal?“ opital še Omar.
„Ta co ja
znam, peneži mam veľo a šerdco mam jak zos kameňa. Bo to tak
treba, najlepšie nemilovac nikoho, len sebe uživac. Znaš čom? Jak
može bic sex bez laski a sex na gilotine?“ prehovoril Maxim E
Matkin 15. storočia.
„Ta co mam
zrobic?“ už dumal Omar, že mu štreli šip do šerdca, abi toten
pňak zdehol.
„Ja chcem,
abi zo skali cekla voda. Bo take nikto nema a ja še budzem chvalic!“
a kopol Omara do rici.
A tak Omar
až das po troch rokoch objavil prameň a vžal sebe Fatimu za ženu.
Istvan dostal krásnu prezivku. Maš menej citu vof šerdci jak tota
skala.
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára